maxtube.app

video · visual · punchy

Ik bouwde de ULTIMATE AI-contentmachine (En hij is absoluut KNETTERGEK)

Mensen... ik heb net het meest overdreven, belachelijk complexe contentcreatiesysteem afgerond en ik heb er geen spijt van. Stel je voor: ik neem mezelf op terwijl ik als een gecafeïneerde eekhoorn aan het ratelen ben op mijn telefoon, druk op uploaden, en BAM — mijn AI-leger transformeert die rommel in gepolijste blogcontent in TWAALF talen. De meeste creators zouden dit overkill noemen. Ik noem het de enige manier waarop mijn brein consistent content levert.

Dit is eigenlijk het contentcreatie-equivalent van het gebruik van een vlammenwerper om een kaars aan te steken, maar luister — soms is de meest belachelijke oplossing degene die daadwerkelijk werkt.

Het schurken-oorsprongsverhaal: Waarom ik (nog) geen MrBeast ben

Laat me je een beeld schetsen van mijn contentcreatie-werkelijkheid. Ken je die YouTubers die gewoon een camera aanzetten en 20 minuten lang absolute vuurwerk leveren? Ja, dat ben ik niet. Zet me voor een camera met een script en ik verander in een defecte robot die probeert te herinneren hoe menselijke spraak werkt.

Mijn brein werkt meer als een buffervideo — veel pauzes, willekeurige uitweidingen en 'wacht, wat was ik aan het zeggen?'-momenten. Ik ben de anti-influencer als het gaat om vloeiende presentatie. Maar hier is de plotwending: die rommelige, ongefilterde hersenspinsels? Daar zit de echte goudmijn.

Denk er zo over — gepolijste content is als een perfect bewerkte Instagram-foto. Het ziet er geweldig uit, maar je weet dat er een chaotische realiteit achter die perfecte foto schuilt. Mijn ratelende telefoonvideo's zijn de behind-the-scenes-beelden, en eerlijk gezegd, daar zitten de echte inzichten verborgen. Het probleem is dat niemand 10 minuten wil zitten luisteren naar 'um, eigenlijk, wacht, laat me hier anders over denken...'

Dus in plaats van mezelf te dwingen iemand te worden die ik niet ben, bouwde ik een systeem dat me in staat stelt authentiek rommelig te zijn en al het opruimwerk achteraf te doen. Het is alsof je een heel redactieteam hebt, maar in plaats van b-roll-materiaal samen te voegen, voegen ze mijn verspreide gedachten samen tot iets dat daadwerkelijk logisch is.

De content-assemblagelijn: Hoe de worst wordt gemaakt

Deze pijplijn heeft meer bewegende delen dan een Rube Goldberg-machine, en ik ben oprecht trots op elk overgecompliceerd onderdeel.

Het begint eenvoudig genoeg — ik heb een Python-script dat de audio uit de chaos haalt die ik net op mijn telefoon heb gefilmd. Dat M4A-bestand wordt geüpload naar mijn aangepaste Telegram-bot (omdat ik blijkbaar Telegram in mijn persoonlijke AI-butler heb veranderd), die op mijn VPS draait en meteen aan de slag gaat.

De bot downloadt het bestand en voert het naar Whisper — OpenAI's spraak-naar-tekst-model dat ik lokaal draai. Er komt een transcript uit dat eruitziet alsof iemand een koortsdroom heeft getranscribeerd, compleet met al mijn 'ums' en half afgemaakte gedachten.

Dan gebeurt de echte magie. Dit transcript komt in wat ik de AI Thunderdome noem — een meerfasige hindernisbaan waar twee AI-modellen het tegen elkaar opnemen om iets leesbaars te creëren:

Ronde 1: Claude neemt de eerste hap. Claude krijgt het ruwe transcript en zijn taak is om de vriendelijke redacteur te zijn — informeel, eerlijk, waarschijnlijk te veel technische details, zeker te veel tussenhaakjes (zoals deze). Claude voegt structuur toe, haalt de belangrijkste ideeën eruit en zorgt dat het vloeit alsof een echte mens het heeft geschreven.

Ronde 2: DeepSeek speelt advocaat van de duivel. DeepSeek verschijnt met pure chaotische energie. Zijn taak is om de vriend te zijn die gaten in je ideeën prikt — feiten checken, technische diepgang toevoegen, vragen 'maar wat als...?' Het neemt Claude's concept en wordt in wezen die ene commentator die zegt 'eigenlijk, je hebt dit belangrijke ding gemist.' DeepSeek is verrassend meedogenloos hierin.

Ronde 3: Claude speelt scheidsrechter. Claude krijgt beide versies en wordt de ultieme synthesizer. Persoonlijke verhalen uit het eerste concept gecombineerd met de technische nauwkeurigheid die DeepSeek heeft toegevoegd. De persoonlijkheid behouden terwijl de inhoud wordt toegevoegd.

Get new posts

Subscribe in your language

New posts delivered to your inbox. Unsubscribe anytime.

Receive in: